Pappans tankar

Jag bloggar om livet, vilket gör att det ibland är rolig läsning, ibland deprimerande, ibland provocerande, ibland uppgivet, som livet är. Åtminstone mitt! Jag är en känslostark människa, och har lärt mig att uppskatta och värdera förmågan att känna - starkt. Att kunna känna starkt är ju även att kunna känna enorm kärlek, och tacksamhet.

Uppförsbacke.

Publicerad 2011-08-27 23:51:33 i Allmänt,

 

 

 

 

Lördag 27/8

 

Pappan kommer att skriva lite mindre ett tag, eftersom Pappan är väldigt trött.

 

Lillan mår bra, men verkar ha hamnat i den svacka som är vanlig efter en tio dagar ungefär, och har svårt att klara sig utan syrgas utan CPAP:en, och fått betydligt fler pulsdippar. Kaffet verkar inte riktigt räcka till just nu, men Lillan själv är fullkomligt oberörd av situationen, och roar sig med att dra ut sin sond, idag två gånger, och att försöka få av sig CPAP:en på egen hand. Hon är trött på den och vill klara sig själv, men är inte riktigt där än. Pappan tycker att det är skönt att hon har stor egen vilja. Det kommer att bli en redig grebba av Lillan!

 

Mamman har hamnat i en tuff uppförsbacke, och vi försöker ta dag för dag. Hög feber, och frossa om vartannat. Infektion i buken, och lunginflammation. Antibiotika ges i flera varianter och cortison har satts in för att få ner febern. Imorgon kanske det vänder! Pappan hoppas.

 

Pappan har efter Mammans anvisningar idag pyntat rummet med massor av bilder på Lillen, och även två bilder på de saknade katterna! Det blev jättefint!


Ge inte upp min fina älskade flickor! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pappan

Pappan är en pappa som inte alltid räcker till, men som försöker ändå. Pappan är en pappa som försöker vara en lika bra pappa som den pappa han själv haft ynnesten att få ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela