Pappans tankar

Jag bloggar om livet, vilket gör att det ibland är rolig läsning, ibland deprimerande, ibland provocerande, ibland uppgivet, som livet är. Åtminstone mitt! Jag är en känslostark människa, och har lärt mig att uppskatta och värdera förmågan att känna - starkt. Att kunna känna starkt är ju även att kunna känna enorm kärlek, och tacksamhet.

Äntligen...och för fan!

Publicerad 2011-10-08 00:22:36 i Allmänt,

 

 

 

Fredag 7/10

 

Idag har Pappan och Lillen äntligen fått hälsa på Mamman en stund på infektionskliniken! Lillen mår bättre idag och har knappt haft feber alls sedan i morse. Mamman har också haft mindre feber, och verkade mycket piggare än hon var bara igår. Igår hade hon 510 i crp, vilket är mer än Pappan trodde att man överhuvudtaget kunde ha! Som frisk har man ca crp 5. Idag var det lite lägre för första gången sedan infektionen visade sig, och landade på strax under 500. Crp är det som ibland kallas ”snabbsänkan” och är ett infektionsprov som visar om kroppen är under påverkan av någon form av infektion.

Mammans blodvärden hämtar sig nu i ganska rask takt från de rekordlåga nivåer de legat på ett tag nu. Kanske kan hon återhämta sig tillräckligt under nästa vecka och komma tillbaka till Ronald McDonaldhuset igen.

 

Mormor och Morfar verkar längta efter Lillen och så snart han är klar med sin penicillinkur så åker han nog till dem för att få umgås och kanske kanske få vara med om sin första älgjakt, eller åtminstone se resultatet av den snarare! Pappan hoppas väl ändå att Morfar lämnar Lillen hemma under själva jakten! :D

 

Pappan håller på att sakna sig tokig efter Lillan som nu fått vara utan både Mamman och Pappan i snart en vecka!

 

För att göra saker lite jävliga trots dagens glada nyheter så fanns ett antal brev från Försäkringskassan i veckans brevskörd. Under de år som Pappan och Mamman haft med dem att göra har de nästan undantagslöst visat en exempellös inkompetens i att handlägga våra ärenden. Otaliga är de telefonsamtal som har ringts åt båda hållen för att handläggare efter handläggare klantat till saker, för att sedan återigen nästan undantagslöst insinuerat att vi gjort fel på olika vis, vilket så gott som alltid visar sig inte alls vara fallet. Nu är det dags igen. Plötsligt får Pappan reda på att hans dagar på Lillen är slut trots att jag bara hunnit ta ut en bråkdel av de tillgängliga dagarna! Man påpekar även att jag begärt föräldraledighet till januari månad trots att jag inte har dagar till det. Pappan har nu stoppat den aktuella föräldraledigheten inte mindre än tre gånger, och tvingas alltså stoppa den en fjärde gång! Vad fan håller de på med? Någon begåvad handläggare har nu bytt plats på Mammans och Pappans föräldradagar helt utan att någon bett dem att göra det. Därför måste de nu meddela Pappan att han inte kan ta ut den föräldraledighet han inte begärt!?

Pappan var så förbannad på väg hem efter att Mamman ringt upp och förmedlat konversationen hon haft med handläggaren, att han fick stanna bilen och lugna ner sig. Trots att det är oerhört uppenbart att det åter är Försäkringskassan som klantat till saker på vår bekostnad, så var det absolut omöjligt att ändra något utan att först tala med även Pappan. Man ville ju inte ”att något skulle bli fel!” De lovade att ringa upp Pappan inom bara två arbetsdagar dessutom, för att berätta hur _Pappan_ skulle gå tillväga för att rätta till felet!? Pappan kommer inte att gå tillväga på något som helst sätt för att rätta till det Försäkringskassan ställt till med. Det verkar inte finnas någon som helst hejd på hur fullkomligt inkompetent man får lov att vara på denna myndighet.

 

Hade det nu inte varit något annat som tyngde familjen hade det varit en sak att lägga energi på sånt här sanslöst klanteri, men nu råkar det ju finnas en del annat som kräver den energi som nu får läggas på detta. Igen. Och igen, i all oändlighet? Vad ska man göra mer än att fylla i blanketterna rätt och förklara muntligen och personligen hur det ska vara? Jag vet inte hur många gånger jag fått syrliga spydiga och insinuanta frågor om jag inte blandat hop mina barn, eller mammorna till barnen, eller blivit ifrågasatt om varför jag vill ha barnbidraget istället för Mamman, påpekat att jag begärt dubbla ersättningar trots att jag klart och tydligt angivit helt korrekt precis hur jag vill ha saker, helt enligt gällande regler och lagstiftning! Gång på gång har jag tvingat handläggare efter handläggare att läsa innantill på ansökan tills de själva insett att de har fel. Jag har suttit med kopior på skärmen och jämfört medan de harklar sig och hostar besvärat och desperat letar efter något som jag ändå kan ha gjort fel! När det här händer om och om igen så kan man ju tycka att de borde se till att ha på fötterna innan de ringer och anklagar folk för saker de inte gjort, men icke!

 

Det här har solkat hela eftermiddagen och kvällen, och kommer att fortsätta göra det tills det är korrigerat och återställt, vilket alltså kan hända så snart som inom två arbetsdagar. Vilket skämt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pappan

Pappan är en pappa som inte alltid räcker till, men som försöker ändå. Pappan är en pappa som försöker vara en lika bra pappa som den pappa han själv haft ynnesten att få ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela