Pappans tankar

Jag bloggar om livet, vilket gör att det ibland är rolig läsning, ibland deprimerande, ibland provocerande, ibland uppgivet, som livet är. Åtminstone mitt! Jag är en känslostark människa, och har lärt mig att uppskatta och värdera förmågan att känna - starkt. Att kunna känna starkt är ju även att kunna känna enorm kärlek, och tacksamhet.

It´s magic!

Publicerad 2012-08-05 12:46:17 i Allmänt,

 

 

 

Söndagen 5/8 2012

 

En miniuppdatering känner jag att jag får göra.

Lillen har framgångsrikt trollat hem sin mamma flera gånger med hjälp av antingen ”trollskeden” (grötskeden), eller sitt egenhändigt konstruerade duplo-trollspö!

 

Lillen saknar sin mamma när Hon är på sjukhuset, och villvillvillvillvill så himla mycket att Hon ska komma hem! Ibland får Älskling permission och när det är en timme kvar ungefär, tills Hon ska vara hemma, brukar jag fråga om inte Lillen skulle kunna försöka trolla hem mamma för Hon har sån hemlängtan! Lillen för då upp sin duplotrollstav mot ena ögat och blundar med det andra, och tittar sig sedan förväntansfullt runt efter Henne! ”Gick inte!”

 

Då svarar jag att det kan ta lite tid att trolla hem en mamma som är långt borta, men att Hon nog kommer snart!

 

Lyckan i Lillens ansikte när han plötsligt ser sin mamma utanför dörren är obeskrivlig! Stoltheten i hans röst när han berättar för mamma att han trollade hem Henne, "fast det är svårt trolla hem mamma”, är rörande!


Förra gången var vi och handlade och när vi kom hem vinkade jag åt Älskling, och taxichauffören när de vände vid vändplatsen här hemma, men sade inget till Lillen. När han tjattrande kom runt husknuten och fick se sin mamma stå och titta på honom i trädgården, när han trodde att Hon var på sjukhuset, tvärstannade han och utbrast: "Maaaaaaaaaaaammaaaaaaaa!" 
"Trollade heeeem dig mamma!" :)

Då hade han just blivit helt förtvivlad när jag svängde av motorvägen istället för att fortsätta mot Malmö, när vi skulle hem från affären... 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pappan

Pappan är en pappa som inte alltid räcker till, men som försöker ändå. Pappan är en pappa som försöker vara en lika bra pappa som den pappa han själv haft ynnesten att få ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela