Pappans tankar

Jag bloggar om livet, vilket gör att det ibland är rolig läsning, ibland deprimerande, ibland provocerande, ibland uppgivet, som livet är. Åtminstone mitt! Jag är en känslostark människa, och har lärt mig att uppskatta och värdera förmågan att känna - starkt. Att kunna känna starkt är ju även att kunna känna enorm kärlek, och tacksamhet.

Tung.

Publicerad 2012-07-15 21:48:33 i Allmänt,

 

 

 

Söndagen 15/7 2012

 

 

Den 12 juli firade jag och min Fru ettårig bröllopsdag. Eller vi skulle firat. Istället befann vi oss på hematologen i Lund. Ett blodprov hade visat ett plötsligt förhöjt värde som kunde indikera att leukemin var tillbaka. Ett benmärgsprov togs, och ett par timmar senare kom beskedet. Lillen sov i sjukhussängen efter en lång dag, Lillan var solig och glad. Läkaren berättade att det fanns cancerceller i benmärgsprovet.

 

Leukemin har alltså kommit tillbaka under förra veckan, sedan förra provtagningen. Den verkar vara än mer aggressiv än första gången. Att den kommer tillbaka under pågående underhållsbehandling är naturligtvis ett väldigt dåligt tecken. Nu sätts ännu tyngre cellgiftsbehandling in, och man hoppas att det ska ta bort leukemin, att man når remission, så att en benmärgstransplantation kan göras. Man hoppas fortfarande på att behandlingen ska vara kurativ, alltså att min Fru ska bli frisk.

 

Vi är inte tagna på sängen, det här har vi haft ångest för i drygt ett år, men hade just börjat leva igen, efter ett halvår utan cancer. När vi skrev på facebook om hur vi nu äntligen vågade se ljust på framtiden...då var cancern tillbaka där i benmärgen. Vi visste bara inte om det än.

 

Hur detta får oss att känna vet jag inte om jag kan beskriva. Jag själv känner mig fruktansvärt...tung.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pappan

Pappan är en pappa som inte alltid räcker till, men som försöker ändå. Pappan är en pappa som försöker vara en lika bra pappa som den pappa han själv haft ynnesten att få ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela