Pappans tankar

Jag bloggar om livet, vilket gör att det ibland är rolig läsning, ibland deprimerande, ibland provocerande, ibland uppgivet, som livet är. Åtminstone mitt! Jag är en känslostark människa, och har lärt mig att uppskatta och värdera förmågan att känna - starkt. Att kunna känna starkt är ju även att kunna känna enorm kärlek, och tacksamhet.

Efter 16 år, och nio kattliv...

Publicerad 2013-03-05 22:07:00 i Allmänt,

 

Torsdag 28/2 2013

 

 

 

Nu myser du kanske ihop dig med Molly där upp i katthimlen, eller vart katter som förbrukat sitt sista liv hamnar. Kanske blir du kliad bakom öronen av Älskling? Kanske börjar ni bli en liten familj på ert håll någonstans? Lillen säger ofta att han tror att när man dör så kommer man till ett bra ställe. Det är jag som sagt det till honom, och han verkar finna någon liten tröst i det.

 

 

 

 

 

Du var sjuk länge, och liksom i Älskling, som kallade sig mamma även för dig, var det något som växte i dig som inte skulle vara där. En liten knuta på magen, blev en liten boll, till en stor bula, som sprack och varade, infekterad, och vätskande. I början höll du rent själv, och fick det att läka, men sen växte den igen, och det gjorde nog väldigt ont, för efter ett tag bet du hål på den igen, och så började det om. Ganska snart räckte inte ”kattatvätten” och jag började badda med klorhexidin och alsollösning. Det läkte ihop igen, men snart gjorde det för ont igen, och du bet upp det. Nu hjälpte inget, det blev bara värre och värre, du drog dig undan, och verkade olycklig.

 

 

 

Du blev dessutom mindre och mindre gosad, vilket är ett dåligt samvete, men såret luktade vedervärdigt mot slutet, och jag våndades över om det var dags att ge upp och låta dig somna in. Kanske borde du fått göra det redan i somras. Kanske var det själviskt att låta dig leva...men det kändes bara för tungt att mista dig just då.

 

På morgonen den 28 februari hittade jag dig stilla, och tyst. Inga rosslande andningsljud från din trånga nos, inget alls. Jag sa inget till barnen utan lät dem slippa se dig. Visste inte riktigt hur jag skulle säga...fast jag redan förvarnat dem om att du nog inte skulle finnas kvar så länge till.

 

När jag berättade för Lillen verkade han först ledsen, men sedan har han inte sagt något mer om det, mer än att han älskar Molly och Lydia!

 

Vila nu i frid, och njut av de sälla jaktmarkerna!

 

 

 

 Du var alltid en finsmakare! Svarta satinlakan så klart!

 

 

 Du tog hand om oss alla, och vi önskar nog alla att vi haft orka att ta hand om dig bättre när du blev gammal och sjuk...

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pappan

Pappan är en pappa som inte alltid räcker till, men som försöker ändå. Pappan är en pappa som försöker vara en lika bra pappa som den pappa han själv haft ynnesten att få ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela