Pappans tankar

Jag bloggar om livet, vilket gör att det ibland är rolig läsning, ibland deprimerande, ibland provocerande, ibland uppgivet, som livet är. Åtminstone mitt! Jag är en känslostark människa, och har lärt mig att uppskatta och värdera förmågan att känna - starkt. Att kunna känna starkt är ju även att kunna känna enorm kärlek, och tacksamhet.

Vatten...utan broar...

Publicerad 2013-10-10 17:16:08 i Allmänt,

Gick en promenad till stranden idag... Det vackra sundet, stranden och utsikten...är inte alls som den var tillsammans med Dig...

Blir så sorgsen och tung inombords av att tänka på att det var det här vi älskade så mycket, att gå längs stranden, och vattnet tillsammans, hur vi såg fram emot och gladdes i förskott åt alla kommande strandpromenader, oavsett årstid. Hur glada vi var att få dela det här, och hur vi såg fram emot att åldras här i Rydebäck... Nu känns allt så jävla platt och intetsägande utan Dig.


Hittade Din badryggsäck idag. Den var färdigpackad och redo, så att Du kunnat åka till simhallen på en gång. Din speedo-baddräkt, ditt Wash&Go, och din duschcreme, hårborsten, och hårsnodden.
Kändes så jävla overkligt! Jag måste ha missat den, eller inte orkat med att tömma den då...för ett år sen snart. Tömde den nu.
Kramade din baddräkt...
Det var länge sedan Du simmade... Långa svartfärgade hårstrån i borsten...

Fortfarande så tomt utan Dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pappan

Pappan är en pappa som inte alltid räcker till, men som försöker ändå. Pappan är en pappa som försöker vara en lika bra pappa som den pappa han själv haft ynnesten att få ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela