Pappans tankar

Jag bloggar om livet, vilket gör att det ibland är rolig läsning, ibland deprimerande, ibland provocerande, ibland uppgivet, som livet är. Åtminstone mitt! Jag är en känslostark människa, och har lärt mig att uppskatta och värdera förmågan att känna - starkt. Att kunna känna starkt är ju även att kunna känna enorm kärlek, och tacksamhet.

Du fick 1300:- i restskatt Älskling...

Publicerad 2014-08-27 20:31:00 i Allmänt,

Jag var trött och ur gängorna redan innan jag tömde brevlådan, så när jag fick skatteverkets kuvert adresserat till Ditt dödsbo, gick luften ur mig helt.

Det ska vara sista gången nu. Det här blir Ditt sista ekonomiska bidrag till välfärden, eller resterna av den.

Jag hade behövt ett skyddsnät idag. När våra älskade barn trilskades och krånglade bröt jag ihop, och satt på golvet i köket, och grät. Jag saknar Dig så fruktansvärt mycket Älskling! Det är så svårt att göra det här själv.

Du hade nog blivit stolt, och sorgsen, om Du sett hur Lillen försökte prata och kramas för att trösta sin pappa. Jag blev stolt, och sorgsen, för lika mycket som han är fantastisk och omtänksam, lika sorgligt är det att han försöker trösta sin pappa. Det dåliga samvetet når nya höjder.
Försökte förklara att jag inte var ledsen på dem, utan för att jag saknade Dig.

 
 
 
 
Just när jag tror att sorgen lugnat sig, så skrapas ytan på min vardag med något som påminner mig om att Du inte är kvar hos mig längre. Direktreklam till Dig. Någon av våra gemensamma favoriter på radion. När jag ser barnen härma något Du gjorde, eller sade, för att jag skojar med dem som Du brukade. Kommer på mig med att göra Dina roliga miner och grimaser ibland. Både Lillen och Lillan frågar efter ingväll på kvällen, och skrattar, som de gjorde när Du larvade Dig med dem!

Just när ytan skrapas av...då inser jag att det svarta och tunga är kvar. Just precis under ytan.

Tårarna kommer igen.

Det finns så många tårar.

Kanske tar de aldrig slut...?
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2014-08-28 14:37:59

Tårarna kommer antagligen alltid att finnas där, men kanske lite mer sällan med tiden. Det kommer att vara blytungt och nattsvart ibland, men du klara det trots allt. Det bara är så. Men du har två fina "lingon" som finns där lika mkt för dig som du finns för dem. Kram!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pappan

Pappan är en pappa som inte alltid räcker till, men som försöker ändå. Pappan är en pappa som försöker vara en lika bra pappa som den pappa han själv haft ynnesten att få ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela