Pappans tankar

Jag bloggar om livet, vilket gör att det ibland är rolig läsning, ibland deprimerande, ibland provocerande, ibland uppgivet, som livet är. Åtminstone mitt! Jag är en känslostark människa, och har lärt mig att uppskatta och värdera förmågan att känna - starkt. Att kunna känna starkt är ju även att kunna känna enorm kärlek, och tacksamhet.

Treårsbaluns!

Publicerad 2014-08-16 22:22:40 i Allmänt,

Idag har treårsbalunset gått av stapeln, och det var det bästa på länge! Även barnen verkade nöjda, även om Lillen muttrade en del över den totala bristen på godis! Undertecknad menar helt enkelt att godis inte är en barnslig rättighet. ;)
 
Jag måste säga att mina barn är helt fantastiska! Jag vaknade på uselt humör, barnen skrek och vrålade och bråkades, och jag trodde jag skulle självantända innan jag fått mitt frukostkaffe. Jag var verkligen jättestressad över allt jag tänkt mig att ha ordnat, men inte hunnit med. Har inte varit ledig på hela sommaren det här året heller, utan jobbat oavbrutet i ett och ett halvt år, förutom de alltid fullspäckade helgerna. De där man ska vila upp sig på.
 
Alltså. In i det sista velade jag om huruvida vi skulle kalasa i trädgården eller inomhus. Vädret var lite opålitligt.
Utomhus innebar montering av undanstuvade utemöbler, inomhus innebar ommöblering och bärande av möbler från ovanvåning till nedervåning. Till slut bestämde jag mig för det sistnämnda. Efter att ha klippt gräsmattan, städat och handlat. Medan jag var allmänt otrevlig, irriterad och jagad, gick Lillen runt och frågade om han kunde hjälpa mig. Han dammsög sedan hela hallen, köket och matplatsen! Lillan städade undan leksaker från allrummet, och när jag trodde att jag skulle sprängas av frustration och stress klappade Lillen mig på armen och föreslog att "Vi kan samarbeta, så går det mycket fortare!"  "Försök att lugna dig, pappa, det blir nog jätteroligt kalas!" Kan man annat än älska ett sånt fint och klokt barn? Kan man annat än förlåta en skrikig morgon, och en störig muppunge i affären, när muppungen sen är så underbar och klok? <3
 
Lillen hade rätt! Det blev ett jättebra kalas trots köbekagor, och djupfrysta pajer från ica! 14 kalasfina barn och 13 fantastiska mammor, pappor, familj och vänner gjorde dagen till en härlig kalasdag för en trött och sliten familj!
 
Jag behövde verkligen den här dagen! Härligt att jag lyckades sammanföra några finfina vänner som inte träffats tidigare med!
 
Lillan fick en massa fina och roliga presenter, och fina kort, och en massa välförtjänt uppmärksamhet, och Lillen unnade henne den med, kanske för att uppmärksamheten räckte väl åt honom med!
 
Tack för en underbar dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pappan

Pappan är en pappa som inte alltid räcker till, men som försöker ändå. Pappan är en pappa som försöker vara en lika bra pappa som den pappa han själv haft ynnesten att få ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela