Pappans tankar

Jag bloggar om livet, vilket gör att det ibland är rolig läsning, ibland deprimerande, ibland provocerande, ibland uppgivet, som livet är. Åtminstone mitt! Jag är en känslostark människa, och har lärt mig att uppskatta och värdera förmågan att känna - starkt. Att kunna känna starkt är ju även att kunna känna enorm kärlek, och tacksamhet.

Jag vet inte om ni undrat...

Publicerad 2014-09-27 22:41:00 i Allmänt,

...om jag tänkt fira min 40-årsdag. På jobbet har frågan kommit ett par gånger, om den stora festen... 
Svaret börjar väl bli alltmer uppenbart eftersom det nu är mindre än en vecka kvar, och ingen har fått någon inbjudan. 
 
Det handlar inte om åldersnoja. Det handlar inte om likgiltighet. Det är bara så att ingenting får mig att bli så extremt påmind, och ledsen över det faktum att min Älskade inte är kvar hos mig, som de där dagarna som jag borde fira. Ingen i mitt liv har så helhjärtat gått in för att försöka fira och förgylla de där dagarna som Hon gjorde. Hon älskade inte bara att få presenter, Hon älskade verkligen att ge dem med! 

Fars dag kanske blir roligare när barnen blivit lite äldre, åtminstone om någon påminner dem om att dagen finns, födelsedagarna kanske känns värda att fira igen någon gång de med.
 
Nu kanske en del tycker att jag borde lägga sånt åt sidan och fira denna födelsedag som den brukar göras, 40-årsdagen, man fyller ju bara 40 år en gång i livet liksom. Jag vill inte. Jag orkar inte. Varken låtsas vara glad, eller social. 
 
Bemärkelsedagarna gör mig bara så jävla ledsen nu för tiden. Tiden ska ju läka alla sår, sägs det, men tiden går jävligt långsamt ibland. 
 
Lillen var entusiastisk när han förstod hur knasigt många fingrar jag fyller den 5 oktober 2014, och ville köpa en present i en affär till mig. Han tänkte köpa en leksak.  Fint tänkt, leksaker är ju det bästa han vet! Önskar verkligen att Älskling kunde tagit med honom på presentshopping! 

Lillan räknade och räknade på sina små fingrar, men att någon kunde fylla mer än tio fingrar verkade gå utanför hennes föreställningsvärld. Mitt lilla hjärta!
 
Jag försökte förklara att jag skulle bli jätteglad om de gjorde nåt fint till mig själva, men de verkade inte riktigt köpa det. De gör ju fina saker till mig varje dag, och nu är det ju födelsedag!  Jag älskar verkligen mina fina barn!
 
 
 
Det här börjar göra mig ledsen...att inte kunna känna glädje över saker som jag förväntas(?) känna glädje över. 
Det blir liksom en press jag känner, som kanske inte ens finns mer än i mitt eget huvud...en jävla stress över att sluta gnälla och vara lite jävla positiv.  Jag känner mig bara falsk och konstlad när jag ändå försökt. 
 
 
 
 
Jag saknar Dig så jävla mycket Älskling!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ulla Jönsson

Publicerad 2014-10-07 13:02:30

Det är inget någon annan än en själv kan känna in när det - först över huvud taget sen då o då och så småningom allt oftare- känns mer ljust än mörkt i ens sinne efter en så omvälvande förlust. Era minnen finns kvar som diamanter och ska så behandlas, nyordning skapas men tar olika tid. Vi som finns runt dig vill värma o finnas till hands men det är du som ska känna när du är mogen för nya steg framåt vilket jag hoppas o tror kommer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pappan

Pappan är en pappa som inte alltid räcker till, men som försöker ändå. Pappan är en pappa som försöker vara en lika bra pappa som den pappa han själv haft ynnesten att få ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela